Ge livskvalitet till din skadade vän

Med våra Medical Protection Covers får skadade husdjur frihet att röra sig och slipper ha en otymplig krage runt halsen. Eftersom ScandiTex-materialet är vattentätt kommer ingen fukt igenom till såret eller bandaget. Medical Protection Covers är tillverkade för komfort, med stretch-egenskaper och sömmarna på utsidan istället för på insidan.
medical pet cover front leg

Medical Protection Cover, framben med ScandiTex

Professionellt alternativ till krage. Skyddar hundens framben så att hunden inte kan bita eller slicka på kirurgisk skada, dränage, stygn eller hudirritation. Tillverkad av ScandiTex, ett vattentätt stretch-tyg som andas. Inga irriterande sömmar på insidan.

• Kan användas 24 timmar om dygnet
medical pet cover hind leg

Medical Protection Cover, bakben med ScandiTex

Professionellt alternativ till krage. Skyddar hundens bakben så att hunden inte kan bita eller slicka på kirurgisk skada, dränage, stygn eller hudirritation. Tillverkad av ScandiTex, ett vattentätt stretch-tyg som andas. Inga irriterande sömmar på insidan.

Medical Protection Cover, body med ScandiTex

Professionellt alternativ till krage. Skyddar hundens kropp så att den inte kan bita eller slicka på t.ex. sår, bandage, dränage eller stygn. Den skyddar också hundar med kliande hud så att de inte kan riva eller bita. Bodyn täcker torso, nacke, hals och lår. Inga delar behöver tas av för att hunden ska kunna utföra sina behov. Det unika stretchmaterialet ScandiTex är vattentätt och andas, vilket ger stor rörelsefrihet utan att ge avkall på hållbarhet. Bodyn är lätt att torka av och stöter naturligt ifrån sig bakterier.

medical pet body

Medical Protection Cover, tvådelad body för klinik

Skyddar hundens kropp så att den inte kan bita eller slicka på t.ex. sår, bandage, dränage eller stygn. Kan med fördel användas tillsammans med hjärtbox eller för att skydda känsliga slangar och dränage. Lätt att klippa uttagningshål för medicinska behov. Den tvådelade designen ger det enkelt att få en perfekt passform för varje hund. Önskas korsettliknande egenskaper kan man fästa stabiliserande kardborrband på utsidan.