Huvud, Grad 1

Surgi-Sox Öronkompressionsbandage

Surgi-Sox öronkompressionsbandage är ett alternativ till traditionell bandagering av huvudet och öronen. Främst vid Blodöra Othematom.

Indikationer

• Blodöra Othematom
  • Total hörselgångsablation (TECA)
  • Efter sårression / SUT öronlapp
  • Sår, skrubbsår och snitt i eller runt öronen.
  • Mindre stänk efter användning av örondroppar.

Huvud, grad 1

Badmössa

Simma Snood badmössa är tillverkad av vattenavvisande material. Kan minska upprepade infektioner i samband med bad.

Indikationer

• Rehabilitering eller konditionsträning i vatten
  • Simning
  • Rengöring av tänder
  • Operation i munnen
  • Avskärmning för ljudkänslighet
  • Grooming

Huvud/Nackortos, Grad 2

Minskar på rörlighet och smärtsamma rörelser. Skydd emot återkommande skada. Anpassningsbar stabilisation.

Huvud/Nackortos, Grad 3

Akutkrage vid kotkompression med kraftig smärta – tar cirka 15 minuter att tillverka. Anpassas ute på eran klinik till varje patient. Immobiliserar nacken med det termoplastiska arket.

Huvud/Nackortros, Grad 4

Ger support och stabilitet till nacken och huvudet. Postoperativ behandling med en nackortos erbjuder en säkrare och bekvämare återhämtning. För hundar som återhämtar sig från instabilitetsproblem och som har svaga muskler, vilket ger skadliga rörelser för huvudet och nacken, kan en nackortos som ger stöd vara ett alternativ till behandling. Nackortos är särskilt bra för dem som har kroniska långvariga problem och inte är föremål för operation.