Medical Protection Cover, framben med ScandiTex

Professionellt alternativ till krage. Skyddar hundens framben så att hunden inte kan bita eller slicka på kirurgisk skada, dränage, stygn eller hudirritation. Tillverkad av ScandiTex, ett vattentätt stretch-tyg som andas. Inga irriterande sömmar på insidan.

Medical Protection Cover, bakben med ScandiTex

Professionellt alternativ till krage. Skyddar hundens bakben så att hunden inte kan bita eller slicka på kirurgisk skada, dränage, stygn eller hudirritation. Tillverkad av ScandiTex, ett vattentätt stretch-tyg som andas. Inga irriterande sömmar på insidan.

Medical Protection Cover, body med ScandiTex

Vår unika body är ett professionellt alternativ till krage och helkroppsbandage för att skydda sår och bandage. Bodyn skyddar hundens kropp så att hunden inte kan bita eller slicka på kirurgisk skada, dränage eller stygn. Skyddar också hundar med kliande hud så att de inte kan riva eller bita.

Den är mjuk och bekväm och gör det lätt för hunden att äta och dricka, till skillnad från vid användandet av en krage. Inga delar behöver avlägsnas för att hunden ska kunna utföra sina behov.

Inga irriterande sömmar på insidan. Tillverkad av ScandiTex, ett vattenavvisande stretch-tyg som andas och som ger full rörelsefrihet utan att ge avkall på styrka och tålighet. Man kan enkelt öppna och anpassa bodyn med kardborrefästning. Den tvådelade designen gör det enkelt att få en perfekt passform för varje hund.